Aby efektywnie korzystać z Moodle, powinieneś używać co najmniej następujących komponentów systemu. Jeśli tego nie zrobisz, Moodle może nadal działać, ale niektóre funkcje mogą zostać utracone.
Wewnętrzne konfiguracje środowisk IT w miejscu nauki mogą również ograniczać funkcjonalność Moodle. Może to mieć wpływ na dostęp do treści, podobnie jak możliwość przesyłania plików. Mogą również obowiązywać ograniczenia rozmiaru pliku. Miejsca nauki może również mieć starsze wersje oprogramowania, z którymi Moodle może nie działać dobrze.
System operacyjny
Przynajmniej Windows 10, MacOS Big Sur, iPad OS 14. Nie zaleca się korzystania ze starszych wersji systemów operacyjnych, które nie są obsługiwane, takich jak Windows XP, Vista lub Windows 7.
Szybkość internetu
Korzystaj z połączenia szerokopasmowego przez modem bezprzewodowy USB, ADSL2+, T1/T2, światłowód lub kabel o szybkości:
- Oglądanie nagrań - co najmniej 5 MB/s
- Przeglądanie obrazów i stron internetowych - co najmniej 2 MB/s
- Dostęp dial-up będzie znacznie wolniejszy i nie zalecamy go do korzystania z Moodle.
Przeglądarki internetowe
Zalecane najnowsze wersje przeglądarek:
- Google Chrome
- Mozilla Firefox
- Microsoft Edge
- Safari
Pamiętaj, że dodatki i paski narzędzi mogą wpływać na wydajność dowolnej przeglądarki. Moodle może również działać na innych przeglądarkach, ale z zastrzeżeniami.
Przeglądanie i korzystanie z zasobów
Zalecamy korzystanie z najnowszej wersji programu Adobe Acrobat Reader https://get.adobe.com/pl/reader/. Aby korzystać ze wszystkich zasobów internetowej platformy edukacyjnej Moodle, np. aby wykonywać zadania w kursie Informatyki, możesz potrzebować zainstalowanego pakietu Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Access) lub jego odpowiednika (np. Open Office).